Bianca Gijsman
Grafisch vormgever
Wat wilde je vroeger als kind worden?
Ik ben altijd gek geweest van kleuren, vormen en geuren. Iets met bloemen dus . Ik ben dan ook 10 jaar met veel plezier bloembindster geweest. Een vervelende ervaring nam dat plezier weg, waarna het tijd werd voor iets anders.
Nu ben je grafisch vormgever. Wat is jouw why?
Ik zie om me heen nog vaak ondernemingen die niet uitstralen waar ze voor staan of wat ze doen. Hierdoor zijn ze niet zichtbaar voor hun potentiële klanten en dat is zo jammer! Met een huisstijl die past bij het bedrijf én bij de ondernemer zouden ze zoveel beter zichtbaar zijn. Het helpen van ondernemers om de zichtbaarheid van hun bedrijf te vergroten, is het leukste dat er is. Daarom doe ik wat ik doe.
Wat zijn de kansen voor grafisch vormgevers of wat zijn juist de uitdagingen?
Er zijn veel grafisch vormgevers en het werkveld is ruim. Net als voor alle ondernemers, komt het aan op je onderscheidend vermogen. Ik doe dat met een eigen stijl en de specialisatie in huisstijlen.
Waar komt jouw bevlogenheid en passie vandaan?
Het helpen van ondernemers en het werken met kleuren en vormen is het leukste dat er is!
Hoe leerde je Claudia kennen?
Via een gemeenschappelijke ‘collega’ Sonja Schaap van Reflectit Communicatiepartners. We volgden elkaar al een tijdje online en op een gegeven moment benaderde Claudia mij of ik haar kon helpen met de vormgeving van een nieuw project. Dat was het begin van een leuke samenwerking.
Wat staat er nog op je bucketlist?
Het opzetten van een nieuwe dienst binnen mijn bedrijf. We zijn net verhuisd naar een geweldig nieuw huis met werkruimte. Het is de oude bioscoop van Geertruidenberg. Het is echt zo’n gaaf uniek pand; een prachtige industriële locatie. Zo heeft het een binnentuin met glazen dak dat open kan. De locatie is te mooi om alleen voor onszelf te houden, daarom maak ik er belevingsatelier BijBee van. Je kunt deze unieke locatie huren voor vergaderingen en brainstormen, netwerken en presenteren, workshops en fotoshoots.
Nieuwsgierig naar de locatie en de mogelijkheden? Check de foto’s op de website BijBee.
Inmiddels is het belevingsatelier Bij Bee volledig operationeel (redactie).
Heb je nog een gouden tip?
Jazeker! Investeer in een huisstijl die uitstraalt waar jij en jouw bedrijf voor staan. Dit maakt je onderscheidend, zichtbaar en herkenbaar. Een goede huisstijl creëert een duidelijk imago en versterkt de identiteit van jouw bedrijf. Het maakt je aantrekkelijk voor jouw ideale doelgroep. En zoals iedere goede investering betaalt ook deze investering zich dubbel en dwars terug. Niet overslaan dus!
Heb je nog een quote voor ons?
Een goede huisstijl past bij wie je bent én wat je doet!
Meer weten over Bianca Gijsman en haar bedrijf BoldGraphicDesign?
- Ga een LinkedIn relatie aan met Bianca.
- Bezoek haar website BoldGraphicDesign.
- Bezoek website BelevingsAtelier Bij Bee.
- Volg BoldGraphicDesign op Instagram en Facebook.
- Volg belevingsatelier BijBee op Instagram en Facebook.
Gepubliceerd op: 23 mei 2019