John Links
Video Production Specialist | Creative Art Director
Wat wilde je vroeger als kind worden?
Slank, ik was vroeger een flink propje ;-). Qua beroepskeuze kwam alles voorbij; van brandweerman tot echtgenoot van de mooie buurvrouw. Uiteindelijk heb ik een serieuze poging ondernomen om leraar te worden. Een mooie basis waar ik veel aan had toen ik later als stagebegeleider veel studenten mocht opleiden in het Videovak. Na mijn studietijd ben ik de retail ingerold en uiteindelijk marketeer geworden.
In 2001 was er geen ontsnappen meer aan. Ik volgde mijn hart en ben de videoproductie ingestapt.
Nu ben je dé man die alles weet over video en videomarketing. Wat is jouw why?
Na meer dan 1.000 videoproducties weet ik natuurlijk precies wat er nodig is voor het maken van een succesvolle videofilm.
Door de technische mogelijkheden van het internet komen er steeds meer kansen. Nu is het de kunst, zeker tegenwoordig, dat je opvalt en je doelen haalt. Mijn sales- & marketingachtergrond gecombineerd met mijn specifieke kennis over video en mijn interesse in de nieuwe mogelijkheden maken mij tot een ware videomarketing evangelist. Wat is er nu mooier dan een ondernemer of een bedrijf van zijn of haar beste kant te laten zien? Dan ontstaat échte verbinding met groei als gevolg. Daaraan meewerken, dát is mij why!
Wat zijn de kansen voor ondernemers op video gebied?
Die kansen zijn ongekend. Waar het vaak misgaat is het gebrek aan een goede strategie. Ik mag kleine en grote bedrijven begeleiden zodat hun merk, bedrijf of dienst star power krijgt. Positieve zichtbaarheid in welke vorm van video dan ook.
Meestal start de klantvraag met de aanvraag van een video. Tijdens het adviesgesprek blijkt al snel dat er eigenlijk behoefte is aan een strategisch videoplan. Want er zijn écht ongekende kansen! Video is anno 2019 niet meer weg te denken in de marketingmix van een zichzelf onderscheidende onderneming.
Jij bent, zoals ik dat benoem een uitblinker mét passie in hetgeen je doet. Waar komt jouw bevlogenheid en passie vandaan?
Uit een intrinsieke motivatie; mensen helpen met hetgeen waar ik goed in ben. Ik kan echt een vreugdedansje maken als beoogde doelen worden gehaald en de klant de waarde ervaart van video. Door een stijging in websitebezoeken of offerte-aanvragen.
Herinner jij je nog hoe je mij leerde kennen?
Claudia benaderde mij alweer 4 jaar geleden. Ze wilde een overdonderende video die haar pitch voor de verkiezing van Jong MKB-er van het jaar zou onderstrepen.
Ik heb zelden zo’n lol gehad tijdens de opnames. Ik vertelde Claudia vooraf dat voor een goed resultaat scenes meerdere malen gefilmd zouden worden. Eén van die scenes was op een stormbaan, waar Claudia verkleed als commando kopje onder ging in een modderpoel. Na de derde take keek Claudia me wanhopig aan… moet het nog een keer?!? Nee hoor, ik had inmiddels meer dan genoeg materiaal. Eigenlijk was het eerste shot al in de roos.
Wat staat er nog op je bucketlist?
Een hond die zichzelf uitlaat en een huis dat volledig selfsupporting is, dus geen gas meer of elektrische aansluitingen.
Heb je nog een gouden tip?
Wees tevreden en geniet van het moment. Blijf positief en verras af en toe een ander. Daar word je zelf ook blij van!
Meer weten over John Links?
- Ga een LinkedIn relatie aan met John of volg John op LinkedIn (kies More, Follow).
- Bezoek zijn websites: Linksmedia en Videolinks.
- Volg John op social media: Facebook, Pinterest, Instagram.
Gepubliceerd op: 30 november 2018